Przechowywanie opon

Przechowywanie opon

Coroczna zmiana opon to jeden z niezmiennych punktów w motoryzacyjnym kalendarzu. Jeżeli nie preferujemy ogumienia uniwersalnego, każdego roku czekają nas dwie zmiany opon, co rodzi również pytanie: w jaki sposób przechowywać opony, aby nie straciły swoich właściwości i posłużyły nam podczas następnego sezonu?

Profesjonalna przechowalnia

Jeżeli zależy nam na optymalnych warunkach składowania ogumienia, najprostszym sposobem będzie oddanie opon w ręce fachowców. Rozwiązanie to zdejmuje z barków kierowcy konieczność samodzielnego czyszczenia oraz składowania ogumienia – co stanowi ogromny atut zwłaszcza dla osób mieszkających w mieście lub nieposiadających garażu. Przechowywanie opon Kraków w warsztacie GEMMA to gwarancja, że ogumienie spędzi lato lub zimę bezpiecznie odizolowane od czynników chemicznych, atmosferycznych oraz uszkodzeń mechanicznych. Oprócz wygody i oszczędności miejsca, rozwiązanie to ma jeszcze jedną, dużą zaletę. Podczas sezonowej zmiany opon można od razu pozostawić nadmiarowy komplet w warsztacie GEMMA i skorzystać z niego przy następnej wymianie. Pracownicy serwisu zajmą się czyszczeniem oraz składowaniem, podczas gdy kierowca może wyruszyć w drogę bez żadnych zmartwień.

Przechowalnia opon Kraków cena

Skorzystanie ze składowania ogumienia w warsztacie GEMMA to rozwiązanie, które nie nadwyręży domowego budżetu. Za przechowywanie jednego kompletu opon – cztery sztuki – przez trwający sześć miesięcy sezon zapłacimy zaledwie 90 złotych. W przypadku całych kół – opony plus felgi – zapłacimy 120 złotych za cztery sztuki. Składowanie ogumienia łączy się z szeroką ofertą usług obejmujących nie tylko wymianę, ale również wulkanizację, naprawę oraz czyszczenie opon. Serwis GEMMA składuje ogumienie należące zarówno do samochodów osobowych, jak i dostawczych, dzięki czemu warsztat wychodzi naprzeciw oczekiwaniom wszystkich klientów.

przechowalnia opon Kraków
przechowalnia opon kraków

Samodzielne przechowywanie opon

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby przechowywać ogumienie we własnym zakresie, jednakże będzie to od nas wymagało konkretnych przygotowań. Po pierwsze musimy znaleźć miejsce, które będzie chronione przed szkodliwymi czynnikami oraz nadmierną wilgocią – ta przyczynia się do korodowania felg oraz parcenia gumy. Idealnie miejsce dla opon to stosunkowo sucha i ciemna przestrzeń, gdzie nie mają miejsca nagłe zmiany temperatury. Dużym zagrożeniem dla gumy są środki chemiczne (m.in. smary i rozpuszczalniki) oraz gryzonie, dlatego nie powinniśmy pozostawiać ogumienia w miejscach, gdzie pojawiają się zwierzęta. Warto również wspomnieć, że opony nie powinny być przygniecione przez ciężkie przedmioty, gdyż prowadzi to do powstawania odkształceń. W efekcie ogumienie może pękać na zgięciach i nie nadawać się do bezpiecznego użytkowania.

Zanim przystąpimy do zmiany opon lub kół koniecznie musimy odpowiedzieć na pytanie, czy chcemy składować samo ogumienie, czy też pozostawiamy opony na felgach? Na pierwszy rzut oka drugi zestaw kół oszczędza nam sporo czasu oraz wysiłku, a także ogranicza możliwość uszkodzenia opon w ciągu wielokrotnego zdejmowania i nakładania na felgi. Z drugiej strony jest to rozwiązanie droższe, a także wymaga kontrolowania ciśnienia w kołach po okresie składowania. Niezależnie od wybranej opcji, opony oraz koła należy starannie wyczyścić – najlepiej myjką ciśnieniową – i osuszyć, zanim włożymy je do worków.

Jak przechowywać opony bez felg?

Opony najlepiej przechowywać na specjalnym stojaku, na którym ogumienie będzie mogło zostać ustawione w pionie bez kontaktu z podłożem. Opony nie są wystarczająco ciężkie, aby zmieniać kształt pod własnym ciężarem, ale dla pewności możemy je obrócić co kilka tygodni o dziewięćdziesiąt stopni. Jeżeli nie posiadamy stojaka, tektura lub drewniane palety skutecznie odizolują opony od ziemi. Ogumienie możemy także ustawić w kolumnę, jednakże co kilka tygodni musimy przełożyć oponę z samego dołu na wierzch, aby uniknąć odkształceń. Opon nie wolno natomiast składować na hakach.

Jak przechowywać opony z felgami?

W przypadku całych kół możemy zastosować te same metody, co w przypadku opon, jednakże dzięki obecności felg ułożenie pod postacią kolumny nie wymaga doglądania podczas sezonu. Koła można również zawiesić na hakach bez obaw o uszkodzenia.